onsdag, februar 06, 2008

Nedtellingen har startet. Countdown.


Israel neste! Vi drar med rutefly til Tel Aviv den 14. februar.
Timeplan: 3 netter i Netanya, overnatting på Orit (et hostel drevet av svenske israelsvenner),
15 netter på hotell ved Coral Beach, Eilat, (ved Rødehavet),
6 netter på Beit Norvegia i Jerusalem, 9 netter ved et kristent menighetssenter i Haifa, Beit Eliahu, drevet av en menighet med arabisk pastor (Samuel Aveida), 6 netter på Beit Immanuel i Tel Aviv, like ved Immanuelkirken, drevet av den norske israelsmisjon.
Gjett om det blir spennende og givende!
Skal prøve å sende noen reiseglimt på bloggen underveis.
Israel next! We go by scheduled flight on the 14th of February.
Schedule: 3 nights in Netanya, in Orit Hostel (run by swedish Israel friends), 15 nights in hotel at Coral Beach, Eilat (by the Red Sea), 6 nights at Beit Norvegia in Jerusalem, 9 nights at a christian community center in Haifa (Beit Eliahu) with an arab pastor (Samuel Aveida), 6 nights at Beit Imanuel in Tel Aviv (near the Immanuel Church run by The Norwegian Israel Mission).
You can imagine it will be exiting and rewarding!
I will try to send some travel glimpse on the blog while we are there.

7 kommentarer:

Brit. (lille meg) sa...

Dette blir sikkert en spennende tur. Du vil sende rapport underveis,- da blir det på en måte som vi andre også får være med på turen.
Ønsker deg en god tur!

Himayalaya sa...

15 dager på coral beach ja! Høres digg ut! Er så utrolig lei av denne mørke,våte vinteren.
men jeg burde kanskje si som jeg stadig påpekte til mennesker som klagde på været da jeg var liten:"Du skal ikke klage på været for det er en gave fra Gud!"
Er bare ikke så sikker på akkurat det lengre...

eie sa...

Hei igjen. Tenk så heldige noen er som kan få reise til Israel.Ja det blir litt av en opplevelse tror jeg.Beklager at jeg ikke har fått svart før men jeg kom hjem fra sykehuset i dag.Vil takke for din hilsen hos meg.Jeg vil ønske dere en riktig god tur.Ha en fortsatt god helg.Eie

Nunne sa...

HAAAAAR SÅÅÅÅÅ LYST Å BLI MED!!!
Klem fra Nunne.....

Nunne sa...

Jamen en snill mann du har, som sier at jeg kan bli med. MIN mann sier jeg må være heime ;)
Vet du, jeg gav mannen min en tur til Israel i julegave for noen år siden. Hadde betalt dipositum på turen, kvittering vedlagt i gavekortet inni den nye Bibelen han også fikk. Jeg fikset (bak rygen hans) fri fra jobben som bussjåfør de to ukene turen skulle gå, og alt var i boks... Men så ble det ikke nok påmeldte og Nordic Mission avlyste turen :(
Da kan du tro jeg var lei meg. Jaja, han fikk ny Bibel da, og slapp å bla i den gamle utslitte...
Men jeg har hatt så lyst at HAN OG JEG kunne reist sammen, til Israel... hmmm...skal begynne å spare..idag, på et syltetøyglass!
God uke til deg, glem ikke å hilse Samuel..KJENT NAVN. Hilsen Nunne

Nunne sa...

Nå må jeg slutte å sitte her hos deg, bestemor Aud, selv om jeg trives her. Glemte å si at jeg har en bror på romøya og en slektning som bor i Grimstad og en sønn som går på skole i Lyngdal, så jeg føler meg så "hjemme" på strøket der du bor.... Sørlandet er herlig!
Nå må jeg jobbe litt, huset ser ut som det har vært helg og fire barnebarn har føket rundt her i helga... mmmmmm, pstt..skjønt med de barnebarna!! ;))

Unknown sa...

Dette hørtes flott ut! Reiser til Israel i juni og skulle jerne hatt adressene til Beit Norvegia, beit Skandinavia og Orit hostel i Netanya. Gjerne også mail adr. Kan noen hjelpe meg?
Laila