tirsdag, februar 12, 2008

Barnebarnbesøk. Grandchildrens visit.



Vi bare måtte se dem før vi ble borte i 6 uker i Israel. Og de tok utfordringen og kom til oss i helgen (fra Vestfold). Mina hadde bestilt sjokoladekake, for hun skulle egentlig vært i bursdag. Så det ble en aktiv helg, med puslespill, lego (jeg har tatt vare på en hel plastkasse med lego fra våre barn), tur på lekeplassen med kakao og niste, en titt innom lekestua for å hente dukkevogn og dukke til å ha med på turen, og ta ut en liten tohjulssykkel som Sindre måtte prøve. Det ble god trim for mormor. Og Even minstemann koste seg veldig når han fikk fri adgang til kjøkkenskapet og en skuff med bakeredskaper. Onkel Benjamin var en tålmodig puslepartner. Vi må jo riktig ta det helt ut når det er så sjelden vi ser dem. Og nå skal det bli godt med ferie!! Ha det så lenge!
We simply had to see them before we went away for 6 weeks in Israel. And they accepted the challenge and came for the week-end (from Vestfold). Mina had asked for chocolate cake, she had been invited for a birthday-party back home on saturday. So we spent a very active weekend, with puzzle, Lego (I have taken care of a plastic box with Lego from my own children), a walk to the playground with cocoa and packed lunch, a trip to the little playhouse in our garden to get the doll's pram for the trip, and take out a small twowheels bicykle which Sindre had to try out. It was good exercise for grandmother. And Even, the youngest lad, had a very good time when he was given free access to the kitchen cupboard and a drawer with baking tools. Uncle Benjamin was a patient puzzle partner.
We just have to get the most out of it, when we see them so seldom.
And now we look forward to our vacation!! So long!

7 kommentarer:

hjemme bra sa...

Så kjekt med barnebarn på besøk.
Og den truen deres til Israel høres spennende ut. 6 uker - håper dere får mye varme og sol!

Brit. (lille meg) sa...

Takk for hilsen! Det blir nok godt å komme ned til Israel. Håper det blir en god tur, ikke bare turen fram og tilbake, men også oppholdet der.

Ha det godt!

Nunne sa...

Kjære bestemor Aud..
Jeg har nesten sommerfugler i magen og reisefeber på dine vegne. Tenk å få en sånn tur, jeg ser fram til å høre fra dere og turen!!
Såååå kosleig å titte innom her og få et glimt fra helga og barnebarna dine. Se han som sjekker mormors skap og sjarmerer fotografen samtidig. Heldige hans om har ei mormor som du, og du er også rik som har sånne små engler i familien!
Nå ønsker jeg Guds velsignelse på turen, hils mannen din og nyt turen! Hilser dere med Fil. 4, 4-7
Klem fra Nunne.

Berit sa...

Ja, dere trengte vel ferie nå, etter å ha hatt de ville barna våre på besøk - he he. Det var kjempekoselig å få sett dere før dere reiste. Unner dere en kjempetur! Selv er jeg glad for at det er meldt sol her til helga, og så gleder jeg meg jo over mine tre små solskinnsbarn da!

Anne-Berit sa...

Så koselig for dere å få denne tiden med barnebarna før dere reiser på langtur.Vi har også våre barnebarn langt unna,så det er stor stas når vi kan være sammen.Dere må ha en riktig fin tur,og kos dere masse,klem fra meg:o)

eie sa...

Så koselig at du fikk besøk av dine barnebarn før den lange turen dere skal på .Håper dere får en kjempe flått tur.Skal bli spenende å få referat!!!!!!

Ken Knud sa...

Legg spesielt merke til hvordan Mina beundrer puslespill-egenskapene mine.

Hun har litt å leve opp til akkurat der...