lørdag, februar 07, 2009

SkyWatch Friday no. 30.


The weather has been changing a lot here on Cyprus in December and January, seems now to have been more stabile, like Norwegian summer. This morning I caught this sunrise from our veranda about 06.45 a.m. It has moved a little since my first pic of this sunrise (to the left of the picture).



This next picture is taken a couple of weeks ago on a bicycle trip, looking for a suiteable place for my husband to take a swimming trip. This ficherman held out for a while, but resigned and went away as the rain and wind increased.


My husband found his swimming place (to the right in the background), and coming up to me having found a shelter under a roof nearby.


6 kommentarer:

TwD sa...

Oh, we remember well, two years ago we were there, in November. The days were warm, nights were cold and the water was...cool. Too cold for my daughter and me, OK for my husband and grandchild. Great sunsets and strange seaside landscape, some places just like from Moon...stones with holes in etc
And all those meals in the local restaurant Agrotikó, I never forget Cypros...

Brit. (lille meg) sa...

Nydelig flotte bilder der sørfra!
Der har dere sommer, jeg sitter med ullgenser....
Men jeg håper på vår om noen måneder!
Kos deg der i varmen!!
Takk for hyggelig hilsen, og ha ei god helg!

Guy D sa...

Excellent skywatch contribution this week, I love your pics, especially the second one.

Have a great weekend!
Guy
Regina In Pictures

Linda Jacobs sa...

My tenth graders are reading Othello right now and Acts 2-5 are set on Cyprus. How beautiful it is! I'm so glad I visited your blog!

eie sa...

Hei igjen,en stund siden jeg blogget nå,får prøve igjen,jeg går klar imellom.Lurer på om det er bare meg som har det slik?
Er dere i syden enda eller?
Her hos meg er det så mye snø og kaldt om dagen så jeg kunne ha tenkt meg syden også.Håper dere har det bra.Klem og hilsen fra meg...

Rose sa...

The top photo is awesome...love it. I really like them all a lot.